مدرن سازان: قالب بتن | قیمت و خرید قالب فلزی بتن
  • تماس جهت خرید

پیچ تنظیم و سر جک قابل رگلاژ

سرجک سقفی چیست؟

سر جک قابل رگلاژ از تجهیزات قالب بندی است که به همراه انواع مختلفی از داربست ها در کفراژبندی سقف برای تراز کردن و اجرای دقیق آن مورد استفاده قرار می‌گیرند. این نوع از سرجک ها دارای دو نوع متفاوت از ساختار فلزی هستند که معمولا از ورق های فولادی و میلگرد سایز ۳۲ تهیه می‌شوند. سرجک ها به دلیل وجود ارتفاع های متنوع در سقف برای ایجاد اندازه مرتبط و همسان با سقف با استفاده از مهره پروانه‌ای تنظیم ارتفاع می‌شوند. که در ادامه بیشتر به آنها خواهیم پرداخت.

مشخصات فنی و اجزای سرجک

سر جک قابل رگلاژ از سه اجزای مهم تشکیل شده است که این اجزا شامل پیچ یت بولت سرجک، مهره پروانه‌ای و ناودانی هستند. پیچ تمام رزوه که در بخش ابتدایی سرجک قرار دارد از میلگرد ۳۲ سانتی متری در ابعاد مختلف تولید می‌شود. این نوع از پیچ ها به صورت توپر، دارای رزوه سرتاسری برای چرخاندن مهره هستند که به صورت سفارشی در ابعاد و اندازه متنوع قابل تولید و اجرا هستند. از اجزای دیگر سرجک مهره پروانه‌ای است که تحت عنوان مهره کلنگی نیز شناخته می‌شود. این نو.ع از مهره ها برای تنظیم سرجک استفاده می‌شوند که به صورت ریخته گری از چدن نشکن تولید می‌شوند.

بخش ناودانی که اتصال مستقیمی با سقف ایجاد می کند در دو نوع یوشکل و صلیبی تولید می‌شود که در نوع یو شکل از ورف ۳ الی ۴ میلی متری برای تولید آن و در نوع صلیبی از قوطی های  حداقل ۷۵ متری استفاده می‌شود. بخش ناودانی با استفاده از دستگاه جوش به بولت متصل می‌گردد.

انواع سر جک قابل رگلاژ

انواع مختلفی از سر جک قابل تنظیم به دو نوع مختلف آنها تقسیم می‌شود که علاوه بر تفاوت ظاهری تفاوت های بزرگی نیز از لحاظ طراحی و استفاده در آنها وجود دارد. در ادامه به انواع آنها خواهیم پرداخت و تفاوت آنها را بازگو خواهیم کرد.

سرجک رگلاژی صلیبی

سر جک قابل رگلاژ صلیبی از نوع دیگر سرجک های قابل تنظیم می‌باشد. که در ابعاد و اندازه بزرگتری به صورت صلیبی تولید می‌شود. این نوع از سرجک ها برای پوشش سرتا سری پودره مورد استفاده قرار می‌گیرند. برای استفاده از این سرجک ها می‌بایست داربست به شکلی اجرا شود که سرجک صلیبی در وسط پودره به صورت تکی قرار بگیرد.

سرجک رگلاژی (U) شکل

سرجک یو شکل نیز از سرجک های قابل تنظیم برای کفراژبندی است که از آن در اجرای انواع مختلفی از داربست ها استفاده می‌شود. این نوع از سرجک ها دارای ظاهری منحنی شبیه به U هستند که به صورت دو عددی و روبه روی هم در یک زاویه زیر پودره مورد استفاده قرار می‌گیرند.

کاربرد سر جک قابل رگلاژ

سر جک سقفی یکی از اتصالات مهم قالب بندی است که به منظور ایجاد پوششی مناسب برای بتن ریزی و کفراژبندی سقف و تنظیم ارتفاع آن در انواع سقف های دال بتنی و تیرچه و همچنین سازه های سبک و سنگین به همراه داربست مورد استفاده قرار می‌گیرد. این نوع از تجهیزات نقش مهمی در تنظیم ارتفاع و ایجاد ثبات میان داربست و قالب های زیرین سقف دارند. که به عنوان یک سازه موقت فشار بتن ریزی را مهار می‌کنند. سرجک های قابل تنظیم در اجرای داربست چکشی، مثلثی و لوله داربست کاربرد دارند که برای اجرای سقف در ابعاد و اندازه های گوناگون وجود آنها برای تنظیم دقیق بسیار مهم و ضروری می‌باشد.

ابعاد و اندازه سرجک سقفی

ابعاد سرجک اسکافلد به چند اندازه مهم و استاندارد ۴۰، ۵۰، ۶۰، ۷۰، ۸۰ سانتی متری تقسیم می‌شود که در پودره های ارتفاع بلند این اندازه به ۱۰۰ سانتی متر نیز می‌رسد. وزن سرجک ها به دلیل وجود اندازه های متفاوت و بولت تمام رزوه از میلگرد ۳۲ بین ۵ الی ۹٫۵ کیلوگرم است که در اندازه های بزرگ تر این مقدار وزن افزایش می‌یابد. در صورت نیاز می‌تواند در اجرای سقف های بلند و سنگین ابعاد و اندازه های دلخواهی از این نوع سرجک ها را با توجه به نیاز پروژه سفارش دهید

قیمت سر جک قابل رگلاژ

قیمت سرجک سقفی قابل تنظیم وابسته به عوامل متعدد و فراوانی است که از این عوامل مهم و موثر می‌توان به انواع مختلف سرجک و ابعاد و اندازه آن اشاره کرد. در واقع به دلیل وجود سرجک صلیبی و یوشکل کاربرد های متفاوتی میان آنها در کفراژبندی و اجرای سقف وجود دارد که موجب ایجاد تمایز در قیمت ها می‌شود علاوه بر آن مقدار ابعاد و اندازه و همچنین کیفیت ساخت نیز مهم هستند که در صورت وجود استاندارد و کیفیت های تولید بالا قیمت سرجک افزایش می‌یابد.

خرید سرجک قابل تنظیم

برای خرید و استفاده از سر جک قابل رگلاژ در اجرای داربست می‌بایست در اولین مرحله مقدار مورد نیاز و نوع سرجک مناسب برای پوژه خود را انتخاب کنید. سپس با تهیه لیستی از مقدار و ابعاد و اندازه سرجک می‌توانید با مشاوران و کارشناسان ما در شرکت مدرن سازان تماس حاصل فرمایید و پس قرار دادن لیست در اختیار آنها و محاسبه مقدار و وزن، قیمت نهایی به شما اعلام می‌گردد. که در صورت تمایل فرایند و تایید سفارش منهدسان و تیم فنی مدرن سازان شروع به تولید تجهیزات و سرجک مورد نیاز شما می‌کنند.