مدرن سازان: قالب بتن | قیمت و خرید قالب فلزی بتن
  • تماس جهت خرید

قالب نیوجرسی

قالب نیوجرسی به همراه اجزای مختلف بدنه

قالب بتن نیوجرسی چیست؟

 قالب بتن نیوجرسی یا قالب مانع بتنی، به قالب‌های فلزی پیش ساخته گفته می‌شود که از آنها برای تولید نیوجرسی (بلوک های بتنی) استفاده می‌شود. این قالب ها متشکل از قطعات گوناگون و مختلفی از جنس فلز مقاوم هستند که عمدتا برای جدا سازی آزادراه ها و اتوبان ها مورد استفاده قرار می‌گیرند. برای تولید نیوجرسی و شکل دادن به بتن از دو روش تولید به صورت دستگاه های اتوماتیک و یا قالب پیش ساخته می‌توان استفاده کرد. قالب بتن نیوجرسی یک قالب طراحی شده خاص مطابق با نوع بلوک نیوجرسی است که با توجه به نیاز های هر پروژه تغییر می کند. این قالب ها دارای ابعاد و اندازه مختلفی هستند که در صورت نیاز می‌توان تغییراتی در این ابعاد و ویژگی‌های آن به وجود آورد

مشخصات فنی و اجزای قالب نیوجرسی

قالب‌ نیوجرسی اصولا از ورقی به ضخامت ۴ میلی متر در ابعاد طولی ۳، ۴ و ۶ متری و در ارتفاعی به اندازه ۸۰ الی ۱۱۰ سانتی متری ساخته می‌شود که علاوه بر ورق های فلزی قالب نیوجرسی از اجزایی همچون دیوار های اصلی نیوجرسی، جک شاغول کننده، پشت بند، پایه های زیرین، سولجر و درپوش و بولت و جک دو پیچ تشکیل می‌شود. برای تولید و حفظ شکل قالب در روند بتن ریزی این اجزا کاربردی هستند و منجرب مقاومت بالای قالب می‌شوند.

فرآیند تولید قالب خاص نیوجرسی در مدرن سازان
قالب بتن نیوجرسی در اندازه 4 متری

انواع قالب نیوجرسی

قالب نیوجرسی برای ماندگاری بیشتر و استفاده مداوم از جنس فلزی و ورق با کیفیت فولاد مبارکه تولید می‌شود. این قالب‌ها در دو مدل مفصلی و ساده در بازار عرضه می‌شوند که در نوع مفصلی نیوجرسی ها توسط مفصل به هم متصل می‌گردند. مفصل نیوجرسی تشکیل شده از دو عدد مادگی و یک عدد نری می باشد. که به دلیل مقاومت بالا در اتصال و حفظ شکل قالب جزو پرکاربرد ترین نوع نیوجرسی‌ها است و همواره از آن استفاده های بیشتری صورت می‌گیرد.

کاربرد اصلی نیوجرسی کدامند؟

به طور کلی نیوجرسی بتنی با استفاده از قالب های خاص در شکل های متفاوت منحنی تولید می‌شود که از آن برای جدا کردن مسیر استفاده می‌شود عمده استفاده از این نوع از سازه های پیش ساخته بتنی درجاده ها صورت می‌گیرد که از آن برای جدا سازی یا حفاظ کشی جاده استفاده می‌شود. این نوع از سازه های بتنی به صورت دائمی و موقت در جلوگیری از سیلابی شدن، ایمن سازی مسیر و جدا سازی خطوط، ایجاد ایست بازرسی و بستن مسیر ورود ممنوع، جدا سازی محیط های خاص و در پروژه های عمرانی کاربرد دارد.

فرآیند مونتاژ قالب نیوجرسی

برای تولید قالب‌های نیوجرسی ابتدا باید ابعاد آن مشخص شود. بعد از مشخص شدن ابعاد، با توجه به نوع قالب و شرایط تولید آنها ضخامت ورق فلزی استفاده شده در آن تعیین می‌شود که در بیشتر موارد به صورت استاندارد از ورق ۴ میلی متر استفاده می‌شود. سپس با توجه به ابعاد مشخص شده و طراحی در نظر گرفته شده برای بلوک نیوجرسی، ورق فلزی در ابعاد معین برش داده می‌شود. در نهایت ورق‌های فلزی در کنار یکدیگر قرار می‌گیرند و جوشکاری با جزئیات کامل انجام می‌شود. مرحله پایانی کار هم شامل درز بندی و درزگیری قالب بتن است تا هنگام بتن ریزی از خارج شدن بتن و آب سیمان جلوگیری بشود.

قالب نیوجرسی سفارشی در ابعاد و اندازه مد نظر پروژه

قیمت قالب نیوجرسی

قیمت قالب‌های نیوجرسی همانند سایر قالب های فلزی تحت تاثیر فاکتورهای مختلفی از جمله شرایط ساخت و مونتاژ قرار می‌گیرد، که این عوامل بر روی قیمت آن تاثیر فرزاوانی دارند. به دلیل خاص بودن و شکل خمیده یا قوس دار قالب های نیوجرسی قیمت آنها با دیگر قالب ها همچون قالب مدولار بسیار متفاوت می‌باشد. 

علاوه بر آن اندازه و شکل قالب نیوجرسی با توجه به نیاز پروژه می‌تواند دارای ابعاد گوناگونی باشد، این یعنی هر تغییری که در اندازه و طرح ساخت قالب اعمال کنید یا در سفارش خود به دنبال استفاده از یک طرح خاص باشید ممکن است قیمت تمام شده قالب نیز تغییراتی پیدا کند. از عوامل مهم دیگر در تعیین قیمت نهایی نیوجرسی می‌توان به مدت زمان تولید، نوع و ضخامت ورق فولادی و پیچیدگی قالب نیوجرسی اشاره کرد.

تولید نیوجرسی بتنی چگونه انجام می‌شود؟

روند تولید نیوجرسی بتنی و استفاده از آن در روش های مختلفی به صورت پیش ساخته و دستگاه اتوماتیک انجام می‌شود، که در روش پیش ساخته قالب ها با استفاده از تجهیزات فلزی در حالت ایستاده ساخته و مراحل بتن ریزی در آنها انجام می‌شود. این روش بعد از شکل گیری بتن و جدا کردن قالب ها مجددا تکرار می‌شود.

 اما در روش اتوماتیک یا همان سیستم لاینینگ این پروسه به وسیله دستگاه های تمام اتوماتیک در محل کار یا کارخانه انجام می‌گیرد که از سرعت اجرایی بالایی در تولید نیوجرسی برخوردار است. اما به دلیل مکانیزه بودن هزینه های بالایی در خرید این تجهیزات وجود دارد که فقط در شرایطی همچون تولید انبوه می‌توانند موثر و مقرون بصرفه باشند.

تولید و مونتاژ قالب نیوجرسی

نحوه سفارش و خرید قالب نیوجرسی

قالب بتن نیوجرسی به دلیل قرار گیری در نوع قالب های خاص در ابعاد و اندازه محدود تری تولید می‌شود که در صورت کاربرد نداشتن نوع آماده این قالب ها و وجود طرح های دلخواه مختلف می‌بایست شروع به تولید قالب جدید تری بکنیم. از این رو برای تولید قالب نیوجرسی سفارشی نیازمند مشخص کردن ابعاد و اندازه و نقشه دقیقی از آن مطابق نیاز های پروژه برای تولید و مونتاژ هستیم که این نقشه توست عوامل اجرایی و مهندسین مشخص و در اختیار تیم تولید کننده برای ساخت دقیق تر قرار می‌گیرد. 

سپس روند تولید و استفاده از نوع و ضخامت ورق قالب مشخص می‌شود. بعد از برآورده شدن ضخامت و نقشه تولید. مقدار وزن و هزینه های تولید محاسبه و تحت عنوان پیش فاکتور برای خریدار ارسال می‌شود. پس از تایید تیم متخصص شرکت مدرن سازان شروع به تولید قالب نیوجرسی با کیفیت طبق طرح های پروژه می‌کند.