مدرن سازان: قالب بتن | قیمت و خرید قالب فلزی بتن
  • تماس جهت خرید

خرید قالب لبه خم

خرید قالب لبه خم

مشخصات فنی قالب بتن لبه خم

قالب‌های فلزی جزو یکی از پرکاربرد ترین قالب‌ها در صنعت ساخت و ساز هستند، که دارای ابعاد، وزن و قیمت های متفاوتی می‌باشند. این قالب‌ها به طور کلی در دو روش قالب بتن تسمه ای (جوشی) و لبه خم که به با عنوان قالب بتن طرح ارس نیز معروف است، تولید و عرضه می‌شوند. برای ساخت قالب های لبه خم (قالب طرح ارس) از ورق فولادی به ضخامت ۳ میلی متر به صورت یکپارچه استفاده می‌شود، تسمه های کناری قالب طرح ارس به دلیل خمیدگی یکپارچه از همان ورق رویه قالب به ضخامت ۳ میلی متر است، ابتدا، انتها و پشت بندهای قالب به دلیل اینکه امکان پرس و خم با دستگاه را ندارد با استفاده از جوش به ورق رویه قالب اتصال پیدا می کنند. 

استفاد از قالب های فلزی لبه خم در تمامی المان ها همچون قالب بندی فونداسیون، قالب بندی ستون، قالب بندی سقف، قالب بندی راه پله و…امکان پذیر است، همچنین به کارگیری این قالب ها در قالب بندی پروژه های سنگین، همچون سد سازی و پل سازی به لحاظ مقاومت و پایداری می‌تواند انتخاب مناسبی باشد.

تفاوت قالب بتن تسمه ای و لبه خم(قالب طرح ارس)

 از فاکتور های مهم در تولید قالب فلزی، نحوه تولید آن می باشد که این فرآیند امروزه به دو روش جوشی و یکپارچه خم انجام می‌گیرد. در گام اول می‌توان نحوه تولید را بزرگ‌ترین تفاوت قالب لبه خم با قالب تسمه‌ای دانست. قالب لبه خم با استفاده از دستگاه برک (پرس) به صورت یکپارچه با استفاده از ورق ۳ میل تولید می‌شود که در نوع تسمه‌‌ای این فرآیند به وسیله جوش… به صورت جداگانه تسمه های کناری به قالب متصل می‌شود

از تقاوت های دیگر قالب لبه خم و تسمه‌ای وجود ضخامت ورق مختلف در قسمت تسمه های کناری قالب است، به طوری که در قالب لبه خم به دلیل استفاده از ورق ۳ میل تسمه های آن نیز در قطر ۳ میل می‌باشند. اما در تسمه های جوشی این اندازه ۵ میلی متر در قطر ۵ و ۶ سانتی متر است. که در قیمت نهایی قالب‌ها به دلیل افزایش وزن قالب تاثیر گذار است.

ابعاد و وزن قالب بتن لبه خم

در حالت استاندارد قالب بتن لبه خم در اندازه های ۱، ۱٫۵ و ۲ متری در ابعادی به عرض ۱۰ الی ۵۰ سانتی متر تولید می‌شود، که بسته به نیاز پروژه و اندازه قالب بندی تهیه و مورد استفاده قرار می‌گیرد. وزن قالب لبه خم به دلیل تولید قالب در ابعاد مختلف متفاوت است. برای درک بهتر، هر دو نوع قالب فلزی لبه خم و تسمه‌ای را از لحاظ ابعاد و اندازه، لیست کرده ایم. علاوه بر قالب، کنج های مدولار نیز به صورت لبه خم تولید می‌شوند که در جدول زیر قابل مشاهده هستند.

جدول وزن قالب بتن

ابعاد قالب لبه ۵ قالب لبه خم قالب لبه ۶
۱۰۰*۱۰ ۶٫۵ ۵.۸ ۸
۱۰۰*۱۵ ۸٫۵ ۷ ۱۰
۱۰۰*۲۰ ۹٫۵ ۸٫۴ ۱۱٫۵
۱۰۰*۲۵ ۱۱٫۵ ۱۰ ۱۳
۱۰۰*۳۰ ۱۳ ۱۲ ۱۴٫۵
۱۰۰*۳۵ ۱۵ ۱۳٫۵ ۱۷٫۵
۱۰۰*۴۰ ۱۶٫۵ ۱۵٫۵ ۱۹٫۵
۱۰۰*۴۵ ۱۹ ۱۸ ۲۱٫۵
۱۰۰*۵۰ ۲۰ ۱۹ ۲۲٫۵
۱۵۰*۱۰ ۹٫۵ ۸٫۵ ۱۲
۱۵۰*۲۰ ۱۴ ۱۲٫۵ ۱۷
۱۵۰*۳۰ ۱۹ ۱۷٫۵ ۲۱٫۵
۱۵۰*۴۰ ۲۵ ۲۲٫۵ ۲۷
۱۵۰*۵۰ ۲۹٫۵ ۲۷ ۳۳
۱۰٫۵ ۱۱٫۵ ۱۰٫۵ ۱۵٫۵
۲۰۰*۲۰ ۱۸ ۱۶ ۲۱
۲۰۰*۳۰ ۲۴ ۲۲٫۵ ۲۵
۲۰۰*۴۰ ۳۲٫۸ ۳۱ ۳۹
۲۰۰*۵۰ ۴۰ ۳۵ ۴۳٫۵
انبار قالب بتن لبه خم ارس

مزایای مهم قالب بتن لبه خم

از ویژگی های مهمی که موجب متمایز بودن قالب لبه خم و تبدیل آن به یک قالب مقاوم شده است شامل دسته های مختلفی است که در زیر ما به چند مورد مهم اشاره‌ کرده‌ایم:

  • قالب بتن خم نسبت به قالب تسمه ای وزن کمتری دارد.
  • یکپارچگی ورق رویه با لبه های قالب
  • مقاومت و ماندگاری بالا در قالب بندی

پیمانکارانی که از قالب های جوشی استفاده می کنند از این موضوع که جوش آن کنده می شود و تسمه از قالب جدا می شود، ناراضی هستند ولی در قالب های لبه خم چون ورق رویه و لبه ها یکپارچه است، موجب این اتفاق نمی شود و یکی از دلایلی که این قالب مشتریان زیادی دارد، این موضوع است.

معایب مهم قالب بتن لبه خم

یکی از معایب‌ قالب‌های لبه خم وجود قیمت‌ بیشتر، نسبت به قالب تسمه‌ای است که این تفاوت قیمت به دلیل فرآیند تولید سخت تر و نوع ورق به کار رفته می‌باشد.

از لحاظ استاندارد بودن قالب‌های جوشی استاندارد تر از قالب‌های لبه خم می‌باشند. دلیل این موضوع این است که لبه قالب‌های خم با استفاده از دستگاه خم می‌شود که این موضوع باعث ایجاد قوس در لبه می‌شود. در این حالت وقتی دو قالب در کنار هم قرار می گیرند، درزی بین قالب ایجاد می‌شود. به همین خاطر در پرژه های بزرگ و صنعتی مهندسین اجازه استفاده از قالب لبه خم را نمی‌دهند، و این قالب‌ها بیشتر در پروژه های شخصی و کوچک استفاده می‌شود.

قیمت قالب فلزی طرح ارس (لبه خم)

قالب بتن لبه خم به طور معمول دارای قیمت بیشتری نسبت به قالب تسمه‌ای به دلیل فرآیند تولید سخت تر و  پر هزینه تر است. علاوه بر این دلایل مختلفی همچون کیفیت تولید، شرکت سازنده و کیفیت و ضخامت ورق استفاده شده در ساخت آن در قیمت نهایی تاثیر گذار هستند. به دلیل وجود نوسان قیمت در بازار، برای سفارش و اطلاع دقیق از قیمت‌ها با واحد فروش شرکت مدرن سازان تماس بگیرید.

 

قالب بتن لبه خم در ابعاد 1 متری

دوام و طول عمر قالب های فلزی

امروزه یکی از دغدغه های خریداران قالب فلزی دوام و طول عمر قالب‌ها می باشد، چرا که قالب های فلزی مدولار از قیمت بالایی برخوردار هستند و خرید آنها به علت استفاده مجدد در انواع پروژه های ساختمانی مهم است از این رو برای استفاده مجدد و دوام و طول عمر بالای قالب های فلزی استفاده از مواد مرغوب و درجه یک در ساخت آنها حائزه اهمیت بسیار زیادی می باشد. توصیه می‌شود حتما هنگام خرید کیفیت ساخت و ورق بکار رفته در تولید قالب لبه خم و تسمه ای را بررسی کنید تا در ادامه باعث ایجاد مشکلاتی نشود استفاده درست و صحیح از این قالب ها در دوام و طول عمر آنها نیز تاثیر گذار است.

 تولید قالب لبه خم در شرکت مدرن سازان

شرکت مدرن سازان تولید کننده کلیه تجهیزات قالب بندی بتن و قالب فلزی به صورت تسمه ای و لبه خم و همچنین تولید کلیه تجهیزات قالب بندی بتن است که آماده همکاری با تمامی، پیمانکاران و مجریان ساختمانی می باشد.کلیه اجناس تولید شده این شرکت طبق استاندارد و با کیفیت بسیار بالا می باشد، که می‌توانید قبل از خرید در صورت نیاز از تمامی محصولات ارائه شده در این شرکت بازدید کنید. و در صورت نیاز خرید خود را به صورت حضوری یا غیر حضوری ثبت کنید

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.