مدرن سازان: قالب بتن | قیمت و خرید قالب فلزی بتن
  • تماس جهت خرید

بولت قالب بندی

بولت قالب بندی با بالاترین کیفیت و مقاومت

بولت قالب بندی چیست؟

بولت یا همان بست به عنوان یکی از قطعات مهم در قالب بندی استفاده می شود، که دارای ساختار پیچ و مهره‌ای است. بولت ها معمولاً برای تثبیت و یا اتصال اجزای مختلف قالب به منظور افزایش پایداری و مقاومت سیستم قالب بندی و جلوگیری از برهم خوردن فاصله آنها به کار می‌روند. این نوع از بولت ها در انواع مختلفی از جنس فولاد ساخته می‌شوند و در اجرای دیوار های یکطرفه و دو طرفه مورد استفاده قرار می‌گیرند. در ادامه با انواع مختلف و کاربرد و ویژگی های آن آشنا خواهیم شد.

مشخصات فنی بولت های قالب بندی

بولت قالب بندی اصولا از میگرد سایز ۱۶ و ۲۰ تولید و عرضه می‌شود. این نوع از اتصال دهنده ها برای قالب بندی تمامی دیوار های برشی بکار گرفته می‌شوند و معمولا برای دیوار های معمولی تا دیوار ضخامت ۳۰ سانتی متر بولت ۱ متری در آنها مورد استفاده قرار می‌گیرد و هر چقدر ضخامت دیوار زیاد باشد طول آن هم نسبت به ضخامت دیوار انتخاب و خریداری می شود. در ساخت این بولت ها از دستگاه سی ان سی برای تراش و ایجاد رزوه استفاده می‌شود. در نوع عصایی ابعاد و اندازه آن از ۴۰ الی ۶۰ سانتی متر و در نوع تمام رزوه و دو سر رزوه این اندازه به ۱ الی ۴ متر تقسیم می‌شود که در صورت نیاز امکان افزایش و کاهش اندازه های آن وابسته به نیاز های پروژه وجود دارد.

انواع مختلفی از بولت قالب بندی

انواع مختلف بولت قالب بندی

بولت قالب بندی دارای انواع متفاوتی است که هرکدام از آنها در پروژه های مختلفی بسته به کاربرد خود در قالب بندی انواع دیوار های برشی مورد استفاده قرار‌ می‌گیرند. که اصلی ترین وظیفه آنها مقاوم سازی سیستم قالب بندی دیوار است. در ادامه می‌خواهیم انواع مختلفی از این بولت ها را برای شما معرفی کنیم.

بولت تمام رزوه:

بولت تمام رزوه که با نام های همچون بولت دو سر دنده یا پیچ دو سر رزوه نیز شناخته می‌شود. یکی از بولت های کاربردی و موثر در اجرای دیوار های دو طرفه است. این نوع از بولت های اتصال دهنده و مهاری قالب از میلگرد ۱۶ در ابعاد و اندازه ۱ الی ۲ متری تولید و مونتاژ می‌گردند که در هر دو طرف آنها برای باز و بسته کردن مهره و واشر بولت، رزوه ۲۵ سانتی متری قرار گرفته است. از آنجایی که این نوع از بولت ها از درون قالب به دلیل اتصال دو طرفه عبور می‌کنند برای جلوگیری از چسبندگی به بتن در داخل قالب بندی از میان بولت آب بند استفاده می‌کنند.

بولت عصایی:

یکی دیگر از انواع بولت ها بولت عصایی یا گیره سولجر است که دارای شکل ظاهری همانند عصا می‌باشد. از این بولت‌ها در اجرای دیوار های دو طرفه برای اتصال سولجر به مهاری های پشت قالب و نگهداری آن به شکل گیره استفاده می‌ شود، که تنها تفاوت آن با بولت تمام رزوه در شکل ظاهری و تک رزوه بودن بولت عصایی به دلیل وجود قسمت عصایی و گیره است. بولت عصایی دارای ابعاد و اندازه ۴۰ و ۵۰ سانتی متر است که در صورت نیاز این ابعاد و اندازه قابل تغییر و افزایش می‌باشد.

بولت دو سر رزوه:

بولت دو سر رزوه دارای شکل ظاهری همانند بولت تمام رزوه با همان اندازه ۱ الی ۲ متری از میلگرد ۱۶ است که در انواع قسمت های دیوار به منظور ایجاد سطوح ایمن و مقاوم در قالب بندی استفاده می‌شود که تنها تفاوت آن با بولت تمام رزوه در نوع رزوه است به طوری که در بولت تمام رزوه رزوه های آن به صورت سرتاسری و کامل است اما در نوع دو سر رزوه این رزوه ها به صورت ۲۵ سانتی متری از دو طرف می‌باشند و سر تاسر آن رزوه ندارد که این مورد تنها تفاوت بولت تمام رزوه دو سر رزوه است

بولت عصایی و بولت تمام رزوه در اندازه های مختلف
بولت قالب بندی تولید شده در شرکت مدرن سازان

کاربرد انواع مختلفی از بولت ها

بولت قالب بندی برای تثبیت فاصله قالب ها و ایجاد مهار بندی و مقاوم سازی آنها به همراه تجهیزات مختلفی همچون میان بولت آب بند و واشر لوله و مهره مورد استفاده قرار می‌گیرند. بولت ها در انواع مختلفی تولید و بکار گزرفته می‌شوند، که در زیر به کاربرد هریک از آنها به صورت جداگانه اشاره شده است. 

  • بولت های بیرونی برای دیوار های آب بند همراه با میان بولت آب بند مورد استفاده قرار می گیرد.
  • بولت های تمام رزوه یا دو سر رزوه برای دیوار های برشی غیر آب بند مورد استفاده قرار می گیرد.
  • بولت های عصایی برای بستن سولجر بر روی پانل دیوار مورد استفاده قرار می گیرد.

قیمت بولت قالب بندی

قیمت بولت قالب بندی با توجه به تنوع در کارایی و استفاده از آن متفاوت می باشد. یکی از موارد مهمی که بر روی قیمت بولت بیشترین تاثیر را دارد  سایز بولت یا به نوعی ابعاد و اندازه آن است. بولت های بزرگتر، به طور معمول، قیمت بالاتری نسبت به بولت های کوچکتر دارند. جزئیات فنی مانند طرح، شکل و کیفت ساخت نیز میتواند بر روی قیمت بولت ها تاثیر بگذارد. قیمت بولت ها، با توجه به موارد بیان شده میتواند در برخی از شرایط بسته به قیمت میلگرد ها تغییر بکند.

بولت قالب بندی با مناسب ترین قیمت بازار

خرید بولت قالب بندی

برای خرید بولت قالب بندی در اولین مرحله باید نوع مناسب آن را با توجه به کارایی و نیاز های پروژه از میان بولت قالب بندی تمام رزوه و دوسر دنده و همچنین بولت بیرونی و عصایی انتخاب کنید. پس از انتخاب نوع مناسب، ابعاد و اندازه مورد نیاز سازه بر اساس اندازه میان دو قالب و اتصالات بیرونی آن مشخص می‌کنید و در اختیار کارشناسان فروش برای ثبت سفارش و نهایی کردن فرآیند خرید قرار می‌دهید تا پس از تولید در کمترین زمان ممکن در اختیار شما قرار بگیرد.

 تمام بولت های تولید شده در شرکت مدرن سازان از کیفیت و دوام بالا و قیمت مقرون بصرفه تری‌ برخوردار است. برای دریافت اطلاعات بیشتر و همراهی در خرید بولت قالب بندی مناسب با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید.