مدرن سازان: قالب بتن | قیمت و خرید قالب فلزی بتن
  • تماس جهت خرید

گیره قالب بندی

گیره قالب بندی در پشت بند قالب های فلزی

گیره قالب بندی چیست؟

گیره قالب بندی یا گیره قالب یکی از اتصالات مهم قالب بتن است که از آن در مواقعی همچون مهار بندی و ایجاد پشت بند برای فیکس کردن در قالب‌ها استفاده می‌شود. این گیره ها دارای ساختار متفاوتی به شکل گیره هستند که در انتهای آنها از کناره دو قلاب برای اتصال به قالب ایجاد شده است. داخل این گیره ها برای اتصال به لوله داربست یا پروفیل به صورت توخالی می‌باشد که ورق های فلزی کناره های آن را پوشش می‌دهند. این گیره ها با اتصال لوله های پشت بند به قالب باعث ایجاد ساختار یکپارچه در قالب بندی می‌شوند. و همواره ثبات کامل را در سیستم ثالب بندی فراهم می‌کنند.

مشخصات فنی و ابعاد گیره قالب بندی

گیره قالب بندی در مدل های مختلفی ساخته می‌شود. که هرکدام از آنها دارای ابعاد و مشخصات متفاوتی هستند. به طور کلی همه این گیره ها دارای پیچ و مهره مقطع ۱۶ برای تنظیم و قلاب منحنی برای اتصال به قالب هستند. نوع متوسط یا معمولی گیره ها که استفاده های متعددی از آن می‌شود. دارای ابعاد و اندازه ۱۲ سانتی متری است، که لوله های به قطر ۶ سانتی متر را پوشش می‌دهد. در نوع بزرگ و لوله به لوله گیره ابعاد آن به صورت طولی ۱۸ سانتی متری می‌باشد و مناسب استفاده در اجرای ناوردانی یا لوله های بر روی هم قرار گرفته هستند. ضخامت این گیره ها ۴ الی ۵ میل می باشد که در صورت نیاز می‌توان در ضخامت های بیشتری تولید کرد.

انواع گیره قالب بندی

گیره های قالب بندی به دلیل وجود قالب بندی های مختلف و همچنین میزان بار وارده به سیتم قالب بندی دارای اندازه های متفاوتی نسبت بهم هستند که از آنها می‌توان در اجرای قالب بندی های مختلف با لوله و پروفیل یا دو لوله استفاده کرد. در ادامه به انواع مختلفی از گیره ها خواهیم پرداخت.

گیره متوسط و گیره لوله به لوله قالب بتن

گیره متوسط

گیره متوسط یکی از انواع گیره های پرکاربرد و پر مصرف در بازار می‌باشد که تحت عنوان گیره دو پا یا گیره لوله به قالب نیز شناخته می‌شود. این نوع از اتصالات اغلب در قالب بندی بخش های مختلف پروژه بخصوص قالب بندی دیوار  و اجرای پشت بند مورد استفاده قرار می‌گیرند و در زمان بتن ریزی قالب را در برابر فشار بتن مقاوم می‌کنند. در این نوع گیره همانند گیره های دیگر پیچ و مهره برای تنظیم و سفت کردن لوله و دو شاخه برای اتصال به پانچ های قالب تعبیه شده است.

گیره بلند

گیره بلند دارای ساختار یکسانی با گیره متوسط است و تنها تفاوت میان آنها را ابعاد گیره ها می‌توان دانست. به طوری که اندازه قلاب و دهانه آن در نوع گیره بلند بیشتر از نوع متوسط است که از آن در قالب بندی و اجرای قوطی و یا ناودانی لوله های متصل بهم استفاده می‌شود. در واقع در حات کلی به دلیل وجود قلاب بزرگتر از آن در اجرا یا استفاده از پروفیل برای مهار بندی استفاده می‌شود.

گیره لوله به لوله

گیره لوله به لوله از نوع دیگر گیره قالب بندی است که از آن برای اتصال دو لوله در زاویه های مختلف استفاده می‌شود در واقع زمانی که لوله ها به صورت افقی و عمودی از هم عبود کنند می‌توان از گیره لوله به لوله استفاده کرد. این نوع از گیره ها در مقایسه با گیره بلند قلاب بسیار بلند تری دارد که میتوان از آنها در اتصال دو لوله قرار گرفته بر روی هم به قالب استفاده کرد.

اتصال گیره قالب بندی به قالب و لوله داربست

گیره قالب چه کاربردی دارد؟

گیره قالب بندی به طور معمول برای مهار بندی و ایجاد سطوح ایمن و مقاوم در قالب ها به صورت پشت بند در پشت قالب ها بکار گرفته می‌شوند این گیره ها به کمک اتصالات دیگر در پروژه های که دارای حجم بتن ریزی زیادی هستند استفاده می‌شوند تا قالب ها به سمت بیرون انحنا یا خمیدگی پیدا نکنند. با اتصال گیرره از کنار ها و عبور پروفیل یا لوله از داخل آن مهار بندی انجام می‌گردد ک علاوه بر تثبیت و ایجاد ثبات بسیار بالا از باز شدن قالب ها هنگام بتن ریزی جلوگیری می‌کنند.

نحوه اجرای گیره قالب بندی

برای اجرای گیره قالب بندی و اضافه کردن پشت بند به سیستم قالب بندی در اولین گام نیازمند گیره و لوله داربست یا پروفیل هستیم. برای این کار بعداز تهیه تجهیزات و اتمام روند قالب بندی برای اجرای مهاری پشت قالب، گیره را در دو سمت لبه های قالب قرار می‌دهیم این گیره ها دارای دو عدد قلاب هستند که به لبه های پانچ شده قالب متصل می‌شوند سپس لوله از داخاین گیره ها عبور می کند و به قالب به صورت افقی متصل می‌شود. در این مرحله روند نصب گیره رو به پایان است و در مرحله پایانی بعد از قرار دادن لوله، پیچ و مهره قرار داده شده در ساختار گیره را  سفتمی‌کنیم تا از خمیدگی قالب به سمت عقب یا از گیره خارج شدن لوله جلوگیری بشود.

 

انواع مختلفی از گیره های قالب بندی

قیمت گیره قالب بندی

قیمت گیره قالب بندی با توجه به عواملی همچون جنس و ضخامت و کیفیت ساخت گیره تعیین و مشخص می‌شود. کیفیت ساخت بالاترین تاثیرگذاری را در قیمت نهایی گیره دارد و هرچه کیفیت ساخت آن بالاتر باشد این افزایش قیمت بیشتر خواهد بود. علاوه بر آن این نوع از گیره ها دارای ابعاد متوسط و بزرگ هستند و ضخامت آنها از ورق فولادی در ضخامت ۴ و ۵ و در برخی از موارد ۶ میل است که انتخاب هرکدام از آنها تفاوت نسبی در قیمت نهایی ایجاد خواهد کرد. باتوجه به کاربرد بیشتر گیره ۵ میل همواره از آن استفاده بیشتری می‌شود.

خرید نوع مناسب گیره قالب بندی

گیره قالب بندی از اتصالات مهاری قالب می‌باشد که اغلب از آن به جهت افزایش دوام قالب ها به همراه لوله داربست استفاده می‌کنند. این نوع از گیره ها همانطور که گفتیم در اندازه های بزرگ و متوسط تولید و عرضه می‌شوند که انتخاب نوع مناسب و تعدا آنها بسته به نیاز پروژه صورت می‌گیرد. برای خرید این تجهیزات پس از مشخص کردن اندازه مورد نیاز پروژه با کارشناسان ما تماس بگیرید تا علاوه بر راهنمایی در انتخاب نوع گیره توضیحات کامل تری در اختیار شما قرار بدهند.